Het Dunkan Dieet

Probeer jij al zo lang af te vallen en heb je ook echt alles geprobeerd maar het wil maar niet lukken? Geen stress, met het dunkan dieet val je zeker weten af. Op een hele leuke manier ook!

Het dieet is afkomstig uit Frankrijk en het staat daar bekend als een zeer effectief dieet. Ook is het een leuk dieet, dat je makkelijk kunt volhouden, maar waarmee je zeker een goed resultaat boekt!

Heel veel dieetboeken die gaan alleen over het afvallen zelf. Je hebt dan het boek uitgelezen en hard je best gedaan (weken, maanden, en misschien zelfs jaren zweten). Alleen is het meestal zo dat je binnen een paar maanden weer helaas op gewicht komt. Maar dat wil je natuurlijk helemaal niet. Je bent niet voor niets zo veel afgevallen. Je hebt zo veel gesport en gezond gegeten, dat het hartstikke zonde zou zijn als je weer zou aankomen.

Het boek "Dunkan Dieet" heeft hier ook rekening mee gehouden. In het boek wordt naast het proces van het afvallen ook het proces beschreven van hoe je je gewicht kunt behouden wanneer je eenmaal bent afgevallen.

Veel diëten zijn verschillend. De diĆ«ten verschillen ook qua manier, en qua eten. Het boek is gebaseerd op proteïnen en eiwitten. Deze zijn namelijk een stuk zwaarder en vullen ook goed aan. Zo hoef je minder te eten, maar eet je wel gezonder! Patat en dergelijke zijn absoluut niet gezond, en ondanks het feit dat er veel koolhydraten in zitten, krijg je waarschijnlijk na afloop wel een hongergevoel. Ga dit maar eens bij jezelf na.

De oplossing ligt voor je!

Je hebt misschien net warm gegeten, en je pakt nog een paar koekjes, wat dropjes, en nog veel meer. Dit is natuurlijk niet zo handig om af te vallen, en om dit proces stop te zetten is er een geweldig dieet boek dat echt een absolute aanrader is!

Daarnaast kan je ook nog een leuk kookboek erbij kopen wat het een stuk makkelijker maakt om te kiezen wat u nou zou moeten maken voor eten. Ook al weet je ongeveer wat je moet doen om af te vallen en wat je daar voor nodig hebt, het is toch handig als je iets van een kookboek hebt dat je kan gebruiken als hulpmiddel en waar je je recepten uit kan halen. Dit is ook een groot voordeel t.o.v. andere dieetboeken.

Veel andere boeken hebben geen koekboek erbij. Dit zorgt er weer  voor dat je een kookboek van een ander dieet moet kopen, alleen matcht dit soms niet helemaal. Een heel gedoe dus! Maar ook dat probleem is met het dunkan dieet verleden tijd!

7 talen

Het boek van het dunkan dieet is in maar liefst 7 talen uitgebracht. Dat betekent dus dat het echt een goed boek is, en dat je zeker weet dat het veel mensen heeft geholpen om ook daadwerkelijk te kunnen afvallen. De bedenker van dit geniale afval boek is een Fransman genaamd dr. Pierre Dukan. Hij is een erg slimme man, en hij heeft altijd al veel mensen geïnspireerd met zijn ideeën, en nu hij dus ook een boek maakt kan hij heel de wereld inspireren om op een leuke en gezonde manier af te vallen.

Een aantal belangrijke zaken in het dieet:

• Het dieetboek is dus volledig gebaseerd op de inname van eiwitten en proteïnen. Er worden dus veel producten gegeten waar deze stoffen volop in aanwezig zijn. Producten met heel veel koolhydraten zult u dus helaas even moeten laten staan.

• Daarnaast vind de uitvinder van dit boek dat het drinken van water heel belangrijk is. Dus al u daar niet mee gewend bent, is het belangrijk om alvast te beginnen hiermee, zodat u op de dag als u “echt” gaat beginnen met het dieet het water drinken niet zo'n heel probleem zou moeten zijn.
Terwijl je bezig bent met het zo gezond eten en drinken is het ook belangrijk om goed te sporten om af te vallen. Veel mensen die het dieet gaan gebruiken zien dit wel als eigenlijk de aller zwaarste fase.

Om dit voor jou een stuk makkelijker te maken, en om je alvast er een beetje op voor te bereiden zullen wij aanraden om alvast te gaan hardlopen. Hardlopen is een leuke manier om te gaan afvallen, en het kan al heel snel. Je zult je daarnaast ook lekkerder in je vel gaan voelen, en daarnaast matcht het goed met je dieet , en zul je naast het feit dat je ook beter afvalt, je lekkerder in je vel gaan voelen. Binnenkort verschijnt er een geweldig ebook op www.hardlopenvandaag.nl houd deze site dus goed in de gaten!

• Het dieet heeft verschillende fases en in elke fase worden wel weer dingen behandeld die u langzaam op weg helpen. Verder in dit artikel gaan we hier een stukje dieper op in.

• Een ander groot pluspunt is het feit dat het boek je echt helpt om af te vallen, te motiveren, en daarnaast geeft het boek je gewicht instructies die ervoor zorgen dat je op het juiste gewicht weet te komen, en dat je dit gewicht kunt behouden net zolang als dat je zelf wilt.

Daarnaast is er een hele goede website met heel veel functies die je echt helpen om te motiveren en te ondersteunen, maar daarnaast ook om je te helpen het juiste gewicht te bepalen. Via de website krijg je ook een persoonlijk afvalplan; dit zorgt er weer voor dat het afvalplan goed word afgestemd op de behoefte van jouw. Heel veel diëten hebben zoiets niet, dus dit is ook echt een absolute aanrader waarom je juist dit boek zou moeten kiezen.

Community


Tot slot wil ik je graag nog even laten weten dat er een heel grote gemeenschap is. Omdat er natuurlijk heel veel mensen zijn die meedoen met dit goede dieet, is er een heel forum waar jij andere afvallers kan ontmoeten en waar je vervolgens mee kan chatten. Ook kun je de verhalen van ander lezen, waar zij allemaal mee zitten, en hoe ze nu bezig zijn met het afvallen, of hoe het hun gelukt is om toch uiteindelijk af te vallen! Tot slot worden er ook veel recepten uitgewisseld op het forum, dus als je toch nog even iets anders wilt proberen dat wel bij het dieet aansluit, maar wat je helaas niet kan vinden in het kookboek kun je een leuk recept kiezen op dit geweldige forum! Als allerlaatste kun je altijd vragen stellen als je nog vragen hebt over het boek of als je problemen hebt om iets te bepalen uit het boek.

Het boek zelf

In dit tweede artikel gaan we wat dieper in op het boek zelf. Dus waar bestaat het boek uit, uit welke fases en hoe lopen die elkaar op. Wat kun je ongeveer verwachten van elke fase. En hoe lang zul je bezig om jouw streefgewicht te bepalen?

In dit boek is er de hele tijd sprake van 4 fases. De 4 fases zijn:
Fase 1: De strikte fase, of de Aanvalsfase
Fase 2. De Opbouwfase of de Cruisefase
Fase 3. De Overgangsfase of Stabilisatiefase
Fase 4. De Volhardingsfase

In de eerste twee fases gaat het er vooral om dat je echt gaat afvallen, je zult hier heel veel aandacht besteden aan het echte afvallen, wat wel eens erg zwaar kan zijn. Daarnaast ga je ook wel wat bewegen.

Fase 1
Deze fase duurt gemiddeld 1 week, maar het kan ook maximaal 2 weken duren. Leuk om te weten is, is het feit dat je bij deze fase als gegarandeerd 4 tot 5 kg afvalt. Er zijn verhalen op het forum van mensen die wel 10 of zelfs 15 kg afvallen in minder dan 2  weken. Geweldig toch? Wie wil dat nou niet?

Fase 2
Dit is de opbouwfase. Tijdens deze fase zul je een vast patroon ontwikkelen, waardoor het voor jou als mens een stuk makkelijker zou moeten zijn om af te vallen, en om dit vol te houden. Je valt in deze fase ongeveer 1-2 kg af per week. Wel verschilt dit natuurlijk per mens. Mensen die ook nog extra veel sporten, zullen meer verliezen, dan mensen die zeer weinig sporten.

Fase 3
Nu dat je in de voorgaande 2 fases heel gezond hebt gegeten, ben je als het goed is, gewend geraakt aan alle gezonde producten. In dit boek word er vanuit gegaan dat je dit allemaal nu goed beheerst, en dat je die gezonde leefgewoontes nu makkelijk zou moeten kunnen volhouden, zonder dat het word herhaald. Ook mag je sommige dingen weer eten, die je eerst niet mocht eten! Ook is het interessant om te weten dat fase 3 pas begint als je je streefgewicht hebt bepaald! Dus fase 1 en 2 kunnen voor sommigen een paar maanden duren, voor andere maar een paar weken. Houd hier dus rekening mee, met de aanschaf van het product!

Fase 4
Wat geweldig dat je zo ver bent gekomen, en dat je nu al bij fase 4 bent. Op het moment dat je deze fase hebt bereikt zul je je een stuk lekkerder in je vel voelen. Je bent namelijk veel afgevallen. Ook heb je je streefgewicht gehaald, en daarnaast sport je nu waarschijnlijk weer en daarnaast zul je ook je zelf minder lui voelen omdat je gezonde producten eet.
Tijdens deze fase eet je weer een beetje zoals je vroeger eet. Wel natuurlijk met gezonde producten. Maar dat is nu natuurlijk helemaal geen probleem meer! Wel is het de bedoeling dat je tijdens deze fase nog 1 dag per week een proteïnen dag doet. Tijdens deze dag, doe je het zelfde als wat je deed tijdens de eerste fase; de aanvalsfase. Maar het is nu maar 1 dagje per week, dus het zou nu helemaal niet meer zo zwaar moeten zijn.

Eten en drinken

Om je een goed idee te geven over wat je allemaal mag eten en drinken tijdens het dieet hebben we hier een handig overzicht van gemaakt. Het valt gelukkig best mee voor de meeste mensen , omdat er wel vrij veel dingen bij staan die iedereen wel lust.

De dingen die je mag eten en drinken tijdens het dieet zijn:
Vlees. Je mag rundvlees en kalfsvlees eten maar absoluut geen varkensvlees! Mensen die dus nu gewend zijn aan varkensvlees, rundvlees smaakt bijna hetzelfde dus geen paniek. Wellicht smaakt het voor jou nog wel een stuk lekkerder!
Gevogelte. Ook al zul je waarschijnlijk hier heel weinig van eten, het is wel toegestaan. Je kunt eens naar de polier gaan en vragen wat ze daar hebben. Wel is het belangrijk bij je keuze om voor gevogelte te kiezen dat geen vel bevat. Daarnaast mag je ook geen eend/gans eten. Deze producten bevatten namelijk veel vetten, en zullen je verder niet helpen bij het dieet.
Magere vleesproducten. Denk maar aan ham of aan rosbief. Beide hebben zeer veel smaak, en zijn hartstikke gezond. Je hebt dus helemaal geen vettige producten nodig om te genieten van je lunch!
Vetvrije melkproducten.

In de supermarkt kun je wel wat melk producten vinden zonder vet, als je goed zoekt. Vaak worden deze producten niet zo vaak gekocht omdat ze niet zo heel veel smaak bevatten, of omdat ze niet zo heel erg zoet smaken. Maar dat is juist een voordeel! Het bevat geen vet en suiker en daarnaast zijn deze producten meestal een heel stuk goedkoper omdat er dus weinig mensen zijn die dit soort producten kopen, alleen vanwege het feit dat het niet zo heel veel smaak heeft.
AANGERADEN: 2 liter water per dag, dit om de eiwitten en proteïnen beter in het lichaam te laten “stromen”

Light Dranken zijn toegestaan! Hier zullen jullie wel blij van worden. Coca Cola light en dergelijke zijn allemaal toegestaan volgens dit dieet. Er zit namelijk helemaal geen suiker in, ze zijn gezoet met een suikerloos middel. Dus of je nou houdt van cola, of van sinans , of iets anders bijna alle producten hebben wel een light model. Dus geniet ervan, ga na de supermarkt en geniet tijdens je dieet nog een beetje van de zoete smaak!

Het kookboek

Daarnaast , zoals ik al eerder heb aangegeven kun je een geweldig kookboek erbij kopen . Dit kookboek zal je zeker echt helpen om meer af te vallen. Het kookboek is zo onwijs geniaal. Het bevat namelijk allemaal natuurlijke producten die je tijdens je dieet mag eten. Daarnaast zijn de producten helemaal niet duur om te maken, en het kost ook helemaal niet zo veel tijd! Tot slot zijn de recepten geschikt voor het hele gezin. Dus als alleen jij afvalt, kan ook heel je gezin meegenieten, mooi meegenomen toch? Daarnaast helpen de recepten om je wekelijks tot wel 2 kg af te vallen. En dit komt nog bovenop al het andere dat je afvalt!




















dunkandieet.nl
Ja, dun kan!
Je leert niet alleen het dukandieet, maar ook een extra toegevoegde methode... vandaar ons dunkandieet... Dus vraag je jezelf af of je kan afvallen? Dun kan!